Hur man får Tilla att sitta still


Jag har överlevt julhelgen, trots envisa ponnier som alltid går åt varsitt håll och familjer i alla riktningar. Igår stod jag lutad över Olgas boxdörr och funderade på vad jag ska ägna all tid åt, nu när jag är ledig två veckor. Jag har lätt för att bli rastlös men tänkte att med lite mellandagsrea, Örebro-besök, några dagar i Stockholm och några långa turer i skogen med Olga, så skulle jag hålla mig stimulerad.

På väg hem från stallet idag skulle jag bara flytta lite på min 150 kg tunga vagn (tänk början 1900-tal, trähjul, skinsäten). Tog i från tårna och puttade till och körde knäet rakt upp i vagnens bakre del, nån skum grej som står rakt ut. Nu vet jag mycket väl vad jag ska göra närmsta veckan, jag sitter nämligen där jag sitter med ett stort bandage av diverse tyg lindat kring knäet och kan inte gå.

Har någon vägarna förbi Norrköping är det bara att ringa, jag lär vara hemma. Jag lär sitta här på min stol tills jag dör.

/C


Det krävs ett par försök..


... men har man tur så står de stilla tillräckligt länge för en bild.

Kommentarer
Postat av: sandra

stackars! ring mig ring mig ring mig! :)

2007-12-26 @ 19:55:48
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Postat av: tindraz

Men tilla då! Hur länge sa farbror doktorn att du ska sitta stilla? Krya på dig, eller läk ihop dig eller vad man säger. =)

2007-12-26 @ 23:55:15
Postat av: tilla

Farbror doktorn? Min käre sambo har lindat in mitt knä med en scarf, det är så nära en medicinsk lösning jag kommer. Jag är hästtjej, jag klarar allt. Det var i alla fall vad de sa till mig när jag var 15 och min ponny hade sparkat sönder knäet på mig. "Hästtjejer läker alltid, det är bara att vänta"...

2007-12-27 @ 00:29:58
URL: http://dontblameCruella.blogg.se
Postat av: Hanna

Nämen stackare! Tur att din sambo vet hur skadade knän ska hanteras! Haha. ;)
Tack så mycket för det oerhört fina julkortet! :D Ni är så söta!

Puss på dej!

2007-12-27 @ 20:02:21
URL: http://mosstrollets.blogspot.com
Postat av: Tindraz

Nu hoppas jag verkligen att din sambo har någon form av medicinsk utbildning, annars ska du få med mig att göra unga fröken... ;)Exakt hur mycket skada utsatte du dig för? Krossår? Hål i benet? Brutet?

2007-12-27 @ 20:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0