Lång väg hem

Efter en hård helg som arrangör för en av Sveriges största poetry slam-festival (http://www.dodsstjarnan.com/ordkrig07) var jag totalt slut. Tråkigt nog leder trötthet alltför ofta till dåligt humör. I måndags var jag så frustrerad att jag fullkomligt klättrade på väggarna hemma. Att på torsdagen åka till Oslo var efter en del övervägande för långt, men på fredagen slängde jag mig in i bilen när jag slutade vid lunch och körde till Skövde. Rastlösheten nådde inga gränser. 28 mil senare, efter nästan fyra timmars körande i 0 grader och snöblandat regn kom jag fram till Skövde Arena. På plats vid halv fem-rycket mötte jag den tappra skaran av sex (!) köare. Såklart trevliga, det är ju alla Lasses fans.
Väl på plats vid staketet kom turnéledare Krille fram till mig och två av tjejerna och bad oss följa med backstage för att bli fotade av Lasse. Tydligen fotas sex fans per konsert. Skumt, men otroligt rolig idé. Jag är alltid för blyg för att fota, så själv har jag inte några bilder från den delen - däremot har Lasse numera ett par bilder på mig. Underligt.

Konserten var bra, men jag var för trött. Jag saknade energin som fanns på turnéstarten, men så är det ju. Jag saknade min energi också.
Efteråt knallade jag tillbaka till bilen i kylan och rullade hemåt på vinterglittriga vägar. Halv tre var en trött men glad Tilla hemma i Norrköping med en sambo som åt ägg i köket. Jag somnade liggandes över köksbordet, filmade ett marsvin och har (tydligen) efter det tagit mig in i sovrummet och somnat uppepå överkastet. Där vaknade jag på lördagsmorgonen av att Johanna ringde och frågade mig när jag skulle till Himmelstalundshallen...

Vid 12-tiden var jag på plats vid Himmelstalundshallen och upplevde nog det kallaste, men kanske också trevligaste köandet hittills. Fullt med roliga människor jag träffat på andra ställen. Bättre än så blir det inte.

SKÖVDE


Bilder från Norrköping kommer på sikt, först ska jag sova. Imorgon blir det Uppsala.

Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0