Varför jag hatar bussar

Nu jävlar, nu är jag på väg!

Sitter på en buss (!) på väg mot Göteborg. Fullt ös medvetslös och jag är så åksjuk att jag lovat mig själv att aldrig någonsin mer åka buss. Det är såklart inte sant, jag åker buss på lördag igen, varesig jag vill eller inte.

När jag blir stor ska jag bli arrangör och organisatör. Som ett bevis på detta har jag inte bokat något vandrarhem eller hotell, utan är på väg ner til Göteborg i 100 km i timmen utan att veta var jag ska ta vägen när jag kommer fram. Jag har ungefär en timme på mig att lösa problemet och har hittills ringt ett tjugotal ställen som alla säger nej. Det kommer bli en lååång natt.

Det finns fler anledningar till att hata att åka kollektivt i någon form; Jag är (av outgrundlig anledning) rädd för buss- och tågtoaletter. Som om inte det räckte blir jag naturligtvis också ännu mer åksjuk när jag inte ser ut - vilket man sällan gör på toaletterna. Som grädden på moset är jag rädd för att gå mellan tågvagnar.
Men det är segt att köra bil, inte bra för miljön och sällan billigare än buss. Det är bara att vänja sig, jag klarade det innan jag fick körkort och jag lär garanterat överleva nu också.

Imorgon blir det turnéstart! Genrepet var grymt, jag har sett ganska många spelningar men det här upplägget kändes annorlunda och kanske till och med lite roligare än tidigare. Nyhetens behag. Jag saknar Hovet, men inte alls så mycket som jag trodde. Det är knappt märkbart.

All kärlek,
Ct

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0