En nästan-födelsedag



Fina tårtan.


Födelsedagspresent från Mia. Vackert.


Imorse vaknade jag av att Jonas sjöng för mig och kom med paket och frukost på sängen. Jag är inte hemma på min födelsedag så nu firade vi tidigare. Riktigt roligt, man borde fylla år oftare. I år har jag spritt ut det över många dagar, det är också en bra idé. Man får äta massor av tårta, flera dagar i rad.

Jag minns inte riktigt var jag skulle med det här inlägget. Minns att jag ville berätta att min tatuering inte gör lika ont idag. Enligt Jonas ska jag ha gnytt mycket i sömnen när jag har försökt röra på mig under natten. Låter helt rimligt, igår när jag skulel somna kände jag mig nästan döende. Nej, nu ska jag sluta gnälla. Tatueringen är gjord på May Die Tattoo på Värmlandsgatan i Norrköping. Sjukt bra tatuerare.

Igår sa jag hejdå till Mia som ska flytta till Lund. Underligt, hon har alltid varit min "bästis" - sen vi var så små att vi nästan inte kunde gå själva. Ingen fara på taket att hon flyttar till Lund, vi kommer att hålla kontakt och hälsa på och allt det där. Under 2006/2007 var hon i Australien och när hon kom hem var det som om hon aldrig varit borta. Sånt är underligt, men det är en skön typ av vänskap. Kommer inte kunna ringa hit henne spontant, men jag vet ju var hon finns om jag vill något.

Snart ska jag upp till älskade storstan. Känns bra. Jag är fortfarande kickad på smärta och ganska mycket på glädje också. Tror jag. Och choklad och tårta innan frukost.

Vi ses,

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0