Geografiskt kaos



På www.sr.se/viifemman finns lite spel där man kan öva sin geografiska förmåga. Jag tror mina brudar skulle behöva testa det.

Johanna på väg mot Karlskrona, söder om Kalmar: "Är det den här vägen man åker när man ska till Fjällen?"

Sandra i Säter (till en kille från Mora): "Men Säter är alltså en stadsdel till Mora?"

Sandra: "Men Kolmården ligger väl i Sörmland? Vid Filipstad ungefär?"

Sandra: "Men Nässjö, det ligger väl vid Örebro ungefär?"
Lina: "Nej, det gör det verkligen inte"
Sandra: "Men det ligger nån annan stad på N där... Närke!"


Kommentarer
Postat av: jaqueline

ha ha ha

2008-08-06 @ 20:54:31
Postat av: tindraz

GUUUUUUD vad jag saknar er! =)

2008-08-07 @ 17:07:28
Postat av: Sandra

Vad smart du får mig att framställa..

2008-08-10 @ 19:28:14
Postat av: tilla

Sandra: Älskade, du är bara geografiskt förvirrad.

2008-08-10 @ 23:51:12
URL: http://dontblamecruella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0