Nostalgi

Sitter och läser gamla dagboksinlägg från den tiden jag använde Helgon.net. Rolig läsning, senaste inlägget är från förra våren. Det är mycket prat om föl. Rätt charmigt faktiskt.

Söndag 13 maj:
"hej världen
i onsdags morse fick vi alltså ett litet hingstföl, jag och olga. hans namn är Sensation och han är den vackraste lilla krabat jag sett. bilder finns på blamecruella.pixbox.se .

att få ett litet föl har vänt upp och ner på mig litegrann. visste ju att han skulle komma, hade ju vakat i stallet sen 26 april. var liksom ändå inte beredd. bara vaknade på natten o såg en nyfött litet skrutt ligga i boxen. sprang ut som två galningar med håret på ända o bara stod stumma i stallet. jenny säger emellanåt att hon fortfarande kan få fram panikkänslan när hon såg att det var något på skärmen. enligt uppgift ska jag ha väckt henne med orden ”jag tror det är något i boxen”.

mina dagar går numera ut på att ta ut fölis, titta på fölis, drömma om fölis, vara orolig, ta in fölis, gå en liten promenad. träna på att sätta på grimman. jag har helt glömt bort vad min värld bestod av innan fölis kom, vilket ju egentligen bara är fyra dagar sedan. jag borde skriva min uppsats men jag vill inte. jag vill bara titta på fölis. jag blir tokig när det kommer människor jag inte känner och tittar på min unge. än värre är det när de försöker ta i honom! jag ser svart, ingen får röra min och olgas fölunge. jag kommer bli en läskig morsa om jag får barn.

ibland tänker jag på att det finns folk som känner igen mig som ”poetry slam-tilla”. jag är ingen bra person att idolisera, för numera går jag bara runt i mysbyxor med håret rätt upp o pratar om föl. innan det gick jag i skitigare mysbyxor o pratade om godis o var trött o bodde i ett stall. jag kommer aldrig bli någon flickidol direkt.
"

Ett genomgående tema på alla inlägg är att jag väldigt ofta skriver om att duscha. Eller ja, om att jag borde duscha. Oftast pga av att jag stinker häst...

"var i stallet förut. jag stinker häst, så jag borde duscha. är i och för sig i stallet varje dag. just därför är det helt meningslöst att duscha bort hästlukten."

"jag borde duscha. det vore ett bra val av flera olika anledningar:
- jag är kall
- jag luktar häst
- jag är säkert lite skitig
- det är roligt att duscha!
"

Här är nästan mitt favoritinlägg:
29 mars 2007

"idag blev pärlan underkänd på besiktningen. det var inget vidare. upptäckte också att hon gått 20215 mil. det är typ mycket. väldigt mycket. pärlan är inte så himla gammal... en anledning till att pärlan blev underkänd (eller tre anledningar, närmare bestämt) var att typ inga ljus fungerade fram. det kan mycket väl ha att göra med att jag drog ur en säkring häromdagen när vi kopplade på ett släp på shell och säkringen som gör att man överhuvdtaget kan köra iväg, gick. vi bytte sladd men då gick säkringen igen o jag hade bara en extra o macken sålde inga nya så jag tog helt enkelt en säkring på måfå o satte så jag åtminstone kunde köra därifrån. jag glömde sätta dit en ny innan besiktningen... vadå klantigt?! fast å andra sidan var bromsslangarna tydligen paj. sånt låter sannerligen inget vidare. ombesiktning blir det. fy fy för mig. pärlan till verkstan i norrköping 13 april. bra det. "

Ville bara delge. Nu blir det chokladbollar o Black Books i sängen.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0