Regn


Jag försöker se cool ut i Yo:s brillor innan regn.


På vägen från Karlskrona till Halmstad försökte Yo (som Johanna numera kallas) att tillkalla vädergudarna upprepade gånger. Hon ville ha kyla så att Lasse skulle ha på sig sin skinnjacka, för den tycker hon är så himla snygg. Resultatet blev mulet och värme, med ett hällregn precis innan giget skulle börja vid 21. Vi var pisseblöta när konserten började, men står man och trängs med ett par tusen blir man snart varm. När giget var slut började dessvärre alltihop om igen - betydligt mer än förr. Åska och blixtar från två håll, verkade det som. Regnet vräkte ner, såg det komma mot oss sådär som det kan göra ibland. Inte mycket att göra åt saken. När vi efter någon halvtimme nådde tjejernas vandrarhem gick kläderna att vrida ur. Efter det avtog regnet något men jag var långt ifrån varm, torr och vacker när jag kom till hotellet efter ytterligare någon kvarts promenad.

Imorse när jag vaknade var kläderna forfarande inte torra. Det bildades en pöl på golvet när jag hängde upp dem. Helt sjukt. Uffe löste dock problemet med mina skor. Just nu hänger de vid bussmotorn på tork - på så vis blir de torra till imorn. Världens härligaste busschaufför.


Idag regnade det från insläpp till Miss Li gick på scen, ungefär. Plötsligt blev jag så trött. Stod längst bak i folkmassan och tittade när Lasse gick på scenen och plötsligt gick jag bara hem. Ett par kilometers promenad genom Örebro kall sommarkväll. Bättre än att se Lasse en kall sommarkväll? Jag vet inte, men ikväll var det rätt för mig.

C

Kommentarer
Postat av: Anna

Spelningen i Örebro var underbar. Det regnade inget alls när Lasse spelade och det var underbar stämning :)

2008-08-10 @ 12:24:44
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du är vädligt cool i mina brillor!! :)

2008-08-12 @ 21:50:57
URL: http://stort-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0