Biotajm

Om en liten stund ska jag hoppa på bussen (en av de där tre bussarna som faktiskt passerar här utanför) och åka in mot stora staden och gå på bio med Tessa och Jenny. Det är lite som förr i tiden. Helt plötsligt är alla hemma i Norrköping igen; Tessa, Jenny, Oscar, Mia.... Livet blir lite som det var innan sommaren. Bara att jag bor i en källare med min mamma, Funny & Hugo istället för i en fantastisk tvåa inne i stan, där jag var naiv och lycklig nog att kalla oss för familjen Olofsson/Edström. Well well. Funny har sovit ihopkurad med mig i sängen i natt. Det känns tryggt att ha henne där, om än lite hårigt. Fick ett mess av Jonas innan jag somnade (inte helt taget ur luften, vi hade messat om annat innan) där han listade Östergötlands (tror jag, kan ha varit världens) fem sämsta ligg. Någon slags vänlig gest tror jag. På femte plats kom Ramundertrollet.

Nu måste jag springa.
Kärlek,

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0