Dödsstjärnan @ Norrköpings Kulturhus

Vilket sjukt roligt gig! Dödsstjärnan har haft poesigig på Norrköpings Kulturhus och det var hur mysigt som helst. Lite flummigt, minst sagt. Inte från arrangörernas sida, de var toppen. Vi var däremot rätt röriga. Skitsamma. Världens sötaste loge, goda lussebullar och glada poeter. Sen en intervju med en Helena som gjorde projektarbete om hur dikter/bilder/musik påverkar och varför. Intervjun spelades in med bandare och blev ungefär 70 minuter lång. Stackars tjej att lyssna igenom allt det där... Dödsstjärnan är INTE Sveriges mest organiserade människor. Jonas har en tendens att flumma och flumma och garva och Martin försöker vara saklig men flummar lite och jag flyter iväg om annat och sen slutar det med att ordet "knark" dyker upp överallt. Roligt var det i alla fall.

En annan rolig sak var att en gammal lärare till mig kom dit. Jag tror hon var lärare för de elever som höll i kvällen vi uppträdde på. Hon är så söt att jag nästan blir lite förälskad när jag träffar henne.

Öhm... Sen fikade Martin och jag en stund innan hans tåg skulle gå. Jonas skulle iväg på party och hade inte tid med oss. Jag var världens sämsta, mest bittra fikakompis. Det blir en väldigt konstig vändning på det här blogginlägget men jag vill be om ursäkt för att just nu har väldigt lite ork. Om jag är sur, tråkig eller bitter så förlåt. Jag tänker ge mig själv till efter jul, sedan återkommer jag. Förhoppningsvis en gladare, piggare version av mig som har lärt sig att klara sig själv.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0