Duktig flicka

Idag har jag gjort massa bra saker! Jag har jobbat med SM (redan här var jag tvungen att tänka efter vad för mer bra saker jag gjort idag egentligen...), jag har... (jag kommer inte på någonting) ... gått! Och köpt ett busskort! Egentligen var det en kombination, de två sista. Jag köpte ett busskort och eftersom det går ungefär tre bussar om dagen hem till mamma så gick jag från Krokek hem. Det gick mycket, mycket snabbare än jag hade trott och ökar mina bussförbindelser till storstan från tre om dagen till kanske tio minst. Åt varje håll! Kan åka buss hela dagarna om jag vill. Jag är väl medveten om att normala människor inte ser någon storhet i att åka buss, men jag har kört så sjukt mycket bil senaste tiden att det kändes som ett lättnad att få hålla ett busskort i handen.

Mamma och jag lämnade huset 7.30 imorse och körde full rulle (!) ner till Jönköping. Där satt hon i sammanträde och jag och jobbade på ett kafé till 12:30, då vi rullade vidare ner mot Ullared. Jag vägrar nämligen åka söder om Ödeshög utan att få ta "svängen förbi" Ullared. 14:30 var vi framme och gjorde effektiv shoppning till 17:00 då vi åt och åkte hem igen. På två och en halvtimme hann jag bränna 1128 kr på bland annat en ny stalljacka. Satt och funderade på mitt köp på vägen upp. Å ena sidan såg jag nämligen jackan som det absolut bästa köpet eftersom dragkedjan på min gamla varit trasig över ett år. Å andra sidan tänkte jag att den gamla jackan ju faktiskt fungerade om man knäppte knapparna, det bara drar lite... På sätt och vis lite underlig inställning till ett plagg som man normalt har 7 dagar i veckan hela vinterhalvåret och oftast flera timmar i sträck i kyla. Jackan kostade 249 kr...

I övrigt? Femtioelva par strumpor, leggings, 5 klädvårdsrullar (att bo med en norsk skogskatt och en lhasa apso är ingen lek) och 5 liter spolarvätska. Och så århundradets bästa (?) impulsköp: Ett par gråa transportskydd med babyrosa kanter och döskallar på till Olga. De matchar benlindorna jag köpte förrförra gången jag var där och grimman jag köpte förra gången. Jag kunde inte stå emot. Det stod "Olga" skrivet på dom. Nästan.

Sen jag kom ner till Norpan igen och träffar mina hästar oftare har jag blivit väldigt mycket nördigare. Eller ja, jag har blivit som vanligt. Det känns bra. Olga kommer att hata sina nya transportskydd, Senan kommer bli förtvivlad över att få hennes gamla.

Allt är i sin ordning och jag sover fast jag är vaken så nu ska jag stänga ögonen. Vill bara tillägga att fönstret närmast huvudänden på sängen inte är tätat. Det blåser rakt in och gör att temperaturen i rummet är typ 8 grader.

Kramen
C

Ps, lovar bilder på de fantastiska benskydden imorgon! Hoho. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0