Flytthelg

Sitter i mammas soffa; jag, mamma och Hugo på rad. Mamma tittar på Livet i Fagervik och jag försöker uppdatera mig om vad som hänt sedan jag satt vid en dator sist. Inget särskilt, ärligt talat. I riktiga livet, däremot, har det varit bra hastighet senaste dagarna. I fredags var det premiär för Solen i ögonen - En film om Lars Winnerbäck. Rev biljetter en stund och kollade filmen sen. Satt ihopkurad bakom en pelare i trappen och tittade. Mycket känslor i att se brudarna stå där framme och se lyckliga ut. Brudarna och min axel hoppandes i takt.

Lördag jobbade jag bio igen, två visningar. Hann hem emellan och skurade spisen. Tittade på filmen igen på andra visningen, Sofia satt bredvid mig och sa att jag fick tjuta bäst jag ville. Världens bästa Sofia. Sen direkt från bion till Kägelbanan för att gå på Live Aids Day. Nästan precis när vi kom innanför dörren spelade Montys Loco, som ju antagligen är Sveriges bästa band. Under deras gig kom jag på mig själv med att bara le hela tiden. De är så grymma!

Senare spelade Lasse Lindh på samma scen. Det hade varit väldigt glest med folk men då äntligen började det ramla in lite publik. Lindh spelade Boys don't cry, grymt det också. Resten av kvällen var seg, men jag var väldigt fin i håret! Haha. För en gångs skull var jag sjukt nöjd med hur håret såg ut. Måste tyvärr vara enda gången jag har ett bra hårdag utan att ha kameran med mig...

Sen flyttstäd hela natten, flytt hela söndag. Tim, Michaela och jag började bära saker ner i släpet vid 12 i Årsta. Parkerade släpet hos mamma i Kolmården kl 01:35. Skulle ha flyttat alla saker till förrådet vid min nya lägenhet, men fick inte tag i killen jag hyr av utan fick köra skiten (ursäkta språket) ner till Norrköping. Där mötte pappa och hans kompis Lasse upp mig och vi började lasta ur grejerna in i pappas målarverkstad. När allt var ute ur släpet, typ kl 20:45, åkte vi vidare till Smedjegatan och började tömma det jag hade kvar i den lägenheten. Därifrån åkte vi vid 22 och började återigen tömma in sakerna till verkstaden. Sen därifrån till mammas hus, för bäddsoffan gick inte in i verkstaden. Hos mamma släpade vi ut två soffor till släpet och så ner med 90 kg bäddsoffa för trappan hos mamma. Vid det laget hjälpte inte vilja längre. Armarna bara vek sig. In med sofforna till verkstaden, tillbaka med släp och bil till mamma. Somnade strax efter två. Sen upp igen vid 8, duschade och körde släpet tillbaka till Årsta. Från Årsta till Sundbyberg och hämtade killen jag hyr av, körde honom till Skarpnäck med nycklarna till hyresvärden. Därifrån tillbaka till Årsta och käka pizza med Michaela, sen ner till Norrköping igen. Var så himla trött att jag behövde stanna i Sillekrog och sova en halvtimme i bilen.

Sen hamnade jag här i soffan och nu är det snart dags att sova om jag ska orka tillbaka till skolan imorgon bitti.

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0