Greeting from Riga

Det ar sa latt att kanna sig som en pantad svensk, eller som kocken pa mitt jobb brukar saga: "Smart katt, korkad servitris".

Sitter vid en dator i Riga, kanske varldens underligaste stad. Jag var forberedd pa ett visst kaos, hade en bild av den har staden som jag sakta har fatt ata upp. Vi bor pa ett flott hotell nagonstans en bit fran centrum, med utsikt over nagot som enligt Jonas ser ut som familjen Buckets hus i Charlie and the chocolate factory.

Forst fick jag panik, jag har ett stort kontrollbehov och gillar nar saker ar raka i kanterna, snygga och stilrena. Nu stod jag mitt i en stad som var tilltufsad, medfaren och kall. Att hitta in till vart hotell var att radda mig. Jag skams over mina reaktioner, jag har rest massor i mina dagar och det ar inte manga ar sedan jag var i Ukraina, men jag blev sa stalld av att kliva av planet. Efter en stund pa hotellet gav vi oss ut for att hitta nagonting att ata. Vi tog oss over Daugava, till gamla stan och vidare uppat. Hamnade i en flashig galleria som plotsligt kandes fel och jag langtade tillbaka ut till det provisoriska igen, de vackra byggnaderna och de slitna trottoarerna. Jag tror jag blev lite foralskad i Riga, dar nagonstans pa en bro over Daugava, med vatten som var brunt och blast som gjorde allt for att slita mossan av mig.

Vi handlade en flaska alkoholfri bubbeldricka av nagot slag och tog oss tillbaka till vart hotell. Pizza i hotellets restaurang med en livradd servitor och jag borjar bli varm igen for forsta gangen idag.

Jag lever ett fantastiskt liv och jag tror allting handlar om installning. Imorgon ska jag fortsatta titta pa Daugava, ata choklad och halla Jonas i handen. Riga ar en otack stad, men hon har nagot vackert i sin blick.

/C

Kommentarer
Postat av: Linda

Kanske får man se några bilder från denna mystiska stad och flod som förtrollat fler än dej? :)
Ja, jag har hittat till din blogg via forumet på winnerbäcks hemsida. Jag är inte ensam om att vara fångad av hans musik...känns skönt :)

/Linda

2008-02-25 @ 22:36:14
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: tilla

Jada, bilder kommer om nagon dag eller tva nar jag ar i Sverige igen och ater igen ar tillsammans med min vackra Indira (min mac..)
C

2008-02-25 @ 23:13:43
URL: http://dontblameCruella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0