Poetry Slam

Imorse ("imorse") när jag ätit frukost råkade jag se mig själv i spegeln. Det var uppenbarligen en hård kväll igår, trots att jag inte dricker sprit såg jag ut enligt nedan.

image207


Ikväll har jag kvalat vidare till final i Norrköpings laguttagning inför SM i poetry slam. (Antagligen inte på grund av mitt snygga yttre...) 30 mars är vi åtta poeter som tävlar om fyra platser till SM i Halmstad.

Jag måste erkänna att ibland känner jag mig som världens tråkigaste människa. Det är roligt att tävla slam och stå på scen, men jag skriver mindre och mindre och har hållt på så länge att jag känner mig gammal trots att jag är yngst. Vi var tre poeter som tävlade om två platser idag, jag känner mig på något sätt falsk som går vidare. Som om jag inte förtjänar det, som om jag spelar ett spel och inte är ärlig i vad jag gör. Det är en konstig känsla... Som om allting är för lättköpt, jurygrupperna för snälla, situationen för vanlig. Vidare gick jag i alla fall på något som förhoppningsvis var vårens minst besökta slam.

Ibland blir man glad men fundersam.

C

Kommentarer
Postat av: krille

Krille tackar och bockar för lite bilder. Fridens!

2008-02-18 @ 10:54:48
Postat av: sandra

grattisgrattis! tusan att jag inte var där!

2008-02-18 @ 11:46:39
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Postat av: tilla

Krille: Bra att bilderna var till belåtenhet :)

Sandra: Tack! Du missade inget av värde, är jag rädd.

2008-02-19 @ 14:21:29
URL: http://dontblameCruella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0