Mantorp

image220
En dag då ponnyns vänstra sida, faktiskt var den renaste...

Idag var det dags för ett återbesök på Mantorps hästklinik med min tant. Dagen till ära har tant Olga njutit av den härliga vårsolen. Jag såg de tydliga tecknen när jag hämtade henne i hagen, på ett ställe var leran liksom tillplattad i form av en ponny i bekant storlek. Olga själv stod en bit bort och försökte tugga i sig några begynnande grässtrån, omöjliga att se för ett otränat öga. Höger sidan var ren, sånär som på lite torkad lera. Vänster sidan var täckt i blöt, tjock lera. I en naiv förhoppning om att få hästen att se skaplig ut inför veterinärerna, tog jag in henne i spolspiltan. Min plan var att spola av vänstersidan, en bit upp på kroppen, utan att blöta ner rygg eller högersida. Ryggen för kylans skull.
Efteråt la jag på en filt och hoppades på det bästa. När vi kom fram och blev tvungna att ta av filten var tant blöt och lockig på vänster sida av kroppen, helt ren och torr på höger och matte skämdes. Samtidigt är det omöjligt att inte fyllas av kärlek, det finns bara en ponny som min ponny, även om hennes son är lik sin mor;

image221

För att svara på Krilles fråga;

När jag var yngre hade jag min häst uppstallad i samma stall som en gammal travtränare. Senare flyttade Nils Enqvist in med sina små travarföl, varav hans Opal Viking blev något av en travarkändis med tiden... Det är väl allt.

Natti,
C

Kommentarer
Postat av: krille

Ja.."Opalen" blev ju en riktig stjärna! Senaste loppet gjordes i Frankrike vilket han även vann. Vinst summan blev närmare 850.000kr!

2008-03-11 @ 09:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0