SM över för den här gången

Hemma från Poetry Slam SM i Halmstad, hemma också från sex veckors praktik i Stockholm. Lunchrast i Nyköping, känns helt snett att vara tillbaka i skolan igen. Hårda stolar, sitta still och bara lyssna.

Jag har, minst sagt, haft fyra galna dagar i Halmstad. Först onsdag, torsdag där mitt eget tävlande gick helt åt skogarna. Irriterad och uppgiven förberedde jag någon "gammal skitdikt" till fredagen - sket helt i att träna in den och åkte till Ullared istället. Väl på plats upptäckte jag någon halvtimme innan jag skulle upp på scenen att den dikt jag valt var oläslig. Säga vad man vill om att läsa något som man tycker om men så himla kul är det inte att gå av scenen och alla pärmar visar 6.0 - typ. Efter att ha suckat uppgivet över att jag fått reda på att av de tre poeter jag skulle möta var Oskar Hanska den ena (fantastisk poet!). Jag kan ju hälsa hem, tänkte jag. Men sen blev jag full i fan och rotade fram en gammal klassiker som jag inte kört på något år. Och fort gick det! Och skratt blev det! Och helt plötsligt gick jag av scenen och lägsta poängpärm visade 9.0. Inga poäng lägre än 9,0. Helt jäkla sjukt.

image228


För de som inte vet något om poetry slam: Jury består av publik som har fem stycken poängpärmar. Man kan ge poeten poäng mellan 0.0 och 10.0. Efteråt tar man bort högsta och lägsta poäng (för att undvika ev jäviga jurygrupper) och lägger ihop de tre i mitten. Maxpoäng blir alltså 30.0.

Ett Heat är 4 poeter från 4 olika lag som tävlar mot varandra i ett Bout - där 4 poeter från 4 lag tävlar. Alltså kallas den omgripande tävlingen Bout - 16 poeter från fyra lag. En från varje lag är ett Heat. Man kan få rankingpoäng 1-4, 4 är sämst och 1 har man alltså slagit de andra tre poeterna.

Min sammanlagda summa blev 28.1. Det var sjukt. Och allting finns på film, det är också lite sjukt.

En bättre summering kommer senare. Men ett stort grattis till SM-vinnaren Laura Wihlborg och tips om att kolla in bilder på http://blogg.poetryslam2008.org

Tjo!

Kommentarer
Postat av: sandra

du är så bra! grattisgrattis! :)

2008-05-05 @ 21:18:59
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Postat av: stubbe

var det du som läste hata trubadurer...den satte sina spår.../stubbe gislavedslaget

2008-05-06 @ 19:41:36
Postat av: tilla

Jo, precis. Det är jag som hatar trubadurer... :) Kanske inte sant, men kul att skriva dikter om.

2008-05-09 @ 09:17:23
URL: http://www.cruellaproductions.se
Postat av: Klein

jag håller tummarna för youtube-publicering :)

2008-05-12 @ 13:48:22
URL: http://hemlighetenskammare.blogspot.com
Postat av: oskar

Mina nerver spricker fortfarande i småbitar när jag tänker tillbaka på dina nior, haha. Fan, den glömmer jag aldrig. Du var grym och Ordkrig kommer att bli grymt!

kram!

2008-05-21 @ 23:35:39
URL: http://hanska.blogg.se
Postat av: tilla

Förlåt, Hanska men det kändes så jävla bra. Så grymt jävla bra.

Ordkrig kommer bli skitkul, hoppas man ser dig där :)

2008-05-22 @ 09:40:41
URL: http://dontblameCruella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0