En lördag

Och nog jävlar har jag duschat idag! Tog ett bad på morgonen, åt frukost i badkaret! Lite lyxigt men ganska skabbigt förstod jag när jag tappade en liten bit ost som liksom flöt omkring i badvattnet. Uh. Fiskade upp den o kröp ner riktigt långt i badkaret för att försöka njuta av att vara på det enda varma stället i hela lägenheten. Vet inte hur mycket jag klagat om det tidigare, men kan göra det igen: Min lägenhet är så kall att jag sover i lång t-shirt och raggsockar med täcke och tre (!) filtar. Annars fryser jag ihjäl...

Badade hur som helst och satte mig slött vid datorn igen. Förstod att jag borde åka till Friskis och träna, har ett träningskort som är alldeles för bortkastat. Tänkte såklart skita i det, men sen tjatade Michaela lite på mig och helt plötsligt satt jag på tunnelbanan mot Fridhemsplan. Överlevde ett aerobicspass 16:30 och kände mig som en tio gånger bättre människa när jag mötte Michaela på t-centralen för att åka hem och "dricka te". När jag och Micha ska "dricka te" slutar det alltid (alltid!) med att vi svullar i oss kakor. Så även denna gång. Micha lyckades göra århundradets godaste muffins. Vi satte i oss fem var.

Jag hade köpt riktigt, riktigt billigt blekningsmedel (29 kr på Willys). Det ringde varningsklockor, inte bara över priset utan också över det faktum att på bilderna med färgningsresultat (ni vet där de visar en bild på olika färgnyanser och vilket resultat det blir) visade de en bild på kolsvart hår som skulle bli lika ljust som redan blont hår. Skitsamma, tänkte jag och Micha hjälpte mig att kleta in medlet i håret. När vi sköljde ur det en halvtimme senare såg håret ungefär likadant ut som tidigare, de mörka slingorna fortfarande mörka och utväxten ungefär samma färg som en apelsin. Sense moral: Tro inte att blekningsmedel för 29 kr kostar 29 kr av en slump...

Nu är det sovdags igen. Imorgon ska jag:
* Dammsuga
* Packa ner allt jag inte använder i kartonger (flytt 29 nov...)
* Kolla på lägenhet
* Shoppa med Michaela (jag har 1000 kr i julklappspengar kvar från pappa sen julen 07! ny jacka coming up!)
* Bleka håret (ja, så illa blev det)

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0