Hem hem...

Åh, vad skönt det är att vara hemma. Nästan obeskrivbart skönt. Det har varit en trevlig helg. Jag har stått på scen på Elsas Hus i Linköping i fredags kväll och sen åkt till Varberg lördag morgon. Att åka Norrköping - Varberg var faktiskt inte så farligt, men hej jävlar vad segt det var att köra Varberg - Stockholm. Kändes som ett skämt att nå Värnamo och veta att det "bara" var tre fjärdedelar kvar... När jag stängde av bilen nu hade jag kört 98 (!) mil sen igår morse kl 8. Det ni...

I Årsta är det ungefär 10 cm snö. Väskan hoppade bakom mig när jag försökte rulla den från bilen in till lägenheten genom all snö. Jag gillar snö. Verkligen. Finns inte mycket som är mysigare. Ikväll blåser det dessvärre rätt så rejält och det gör vädret lite jobbigare. Spelar roll, egentligen... Klockan är 22 och jag är så slut att jag knappt vet vad jag skriver... Några timmar i bilen gör sitt. Jag lämnade Varberg 13:20 och kom till Årsta strax efter 21:30. På vägen svängde jag in till Vessigebro och sa hej till Robin någon kvart kanske. Svänger man av vid Gällared mot Vessigebro kör man något som enligt en gigantisk skylt är "Hallands vackraste väg". De hade sannerligen belägg för den skylten. Imorgon lovar jag bilder, ska bara få kameran att fungera ihop med datorn igen...

Sedan jag började skriva har jag sprungit iväg och packat fyra kartonger. Snart är Årsta ihoppackat. Snyft och snörvel. En måndag dock, sen väntar en ännu finare lägenhet.

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0