Easy tiger...









Ikväll är Jackie här och hälsar på. Oscar var här nyss, men tog precis tvärbanan hem till Gärdet. Jackie ska åka till Ecuador den 22 nov och är borta till 29 mars. Idag har hon köpt sig en reseparlör som hon roar sig med att läsa högt ur. 

Fem mycket användbara fraser för kristna Jaqueline (enligt reseparlören):

* Le molesta que dé de pecho aqui?
(Do you mind if I breast-feed here?)

* No lo haré sin preservativos.
(I won't do it without protection. - den här frasen var som mest rolig medan vi fortfarande läste "i want to do it without protection")

*Con calma!
(Easy tiger!)

* Tócame acuí
(Touch me here)

* Lo siento, no puedo levantarla
(I cant get it up, sorry)

Humor. Även "Don't worry, I'll do it myself" är ju användbar.

Ikväll har vi lagat väldigt god mat och goda kakor och skrattat väldigt mycket, men jag vet inte riktigt åt vad. Jag fick boken "Sju sorters kakor" av Jackie i inflyttningspresent. Och jag som älskar att baka kakor! Lite som att få en bibel! Vi bakade ett nytt och spännande recept ur boken (sockerkringlor) och min specialité, sirapskakor. Mmm...

Nu är det sovdags. Jag har sovit alldeles, alldeles för lite senaste nätterna.

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0