r.i.p.

Igår lämnade min snälla far in Indira, min iBook till dataservice i Norrköping. Innan har hon varit inlämnad för att rädda hårddisken (tog fyra veckor!) och nu har hon legat bortglömd i hopp om att jag ska hinna in till den enda macreparatören i hela Norrköping. Problemet har varit att när jag är i Norrköping är det helg och butiken stängd. Hur som helst; Pappa lämnade in Indira och idag ringde de och sa att min dator är skrot. Han uttryckte sig rent bokstavligt så. Skrot.
"Jag tänker inte ens ta betalt för undersökningen av den här datorn", muttrade han. "Den här datorn är så död att det inte ens går att utföra testerna på den. Det är skrot. Räkna med en materialkostnad på minst 5000 kr i grund, utan arbetstiden inräknad"

Indiras kropp får gå vidare till en ny nivå. Hennes hjärta kommer att sparas så att ingen annan kan stjäla det ifrån mig. Det är med sorg i hjärtat jag meddelar detta. Låt oss alla hålla Indira i våra tankar och låt någon skänka mig en macbook eller ringa mig och meddela en lottvinst.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0