Säg inte nej...




Jag säger helt enkelt kanske kanske kanske. Igår kom pappa och hälsade på. Tillsammans åkte vi till Knivsta för att titta på huset jag skrivit om. Min första insikt var att 57 km från söder är 57 km från söder och inte en meter mindre. Min andra tanke var att tråden i elstaketen behövdes stramas åt. Vi klev ur bilen och träffade en trevlig dam som visade oss runt i stall, hagar och hus. Sammanfattat så var det inget större fel på stallet, lite rörigt bara. Boxarna okej i storlek, okej takhöjd osv. Hagarna gillade jag inte. De var för små, men ett plus var att alla hagar hade eget vindskydd. "Mitt" hus hade egen hage på baksidan. Huset var jättefint, fräscht och varmt och kändes lagom stort. Inga minus alls med huset egentligen. Det som gjorde mig tveksam var avståndet och hagarna. Vi får se...

Under dagen och kvällen idag har jag kollat upp andra möjligheter till att bo i närheten av hästarna. Precis nyss ringde en kvinna som har gård utanför Huddinge. Allting låter perfekt; en jämnårig lekkamrat till Sensation, ridbana, hus som ligger helt fristående med alla tänkbara lyxigheter (till o med bubbelpool!). Finns boxplats till båda mina hästar, de är ett par stycken som har hästar på gården och hjälps åt när någon är borta o så. Hon sa själv att hon inte rider så mycket längre utan mest pysslar o fikar på stallplanen. Precis så vill jag ha det. Det låter som himmelriket för mig. Hon skulle ringa igen imorn, kolla lite saker bara. Är allt ok (ev krångel med en box) så kan jag komma o titta direkt om jag vill. MEN: 6500 kr/mån i kallhyra = 100 % av min inkomst. Och det utan stall... Tåls ju att tänkas på. Undra var ifrån man ska hosta upp de pengarna... Men vill man så går det ju, sägs det. Jag ska undersöka saken.

Utöver de ovan nämnda har jag haft kontakt om ett hus som låg "sydväst om Katrineholm" (jag börjar bli lite desperat) - vilket visade sig vara Rejmyre. Sen en flygel på herrgård, också vid Katrineholm. Låter superfint, men dyrt. Sen ringde en tjej om ett rum i Årsta också. 4000 kr för 12 kvadrat med delat kök o badrum. Intressant det här med vad man kan få för nästan samma pengar...

Jag håller er uppdaterade. Hörs snart.

Er,
C

Kommentarer
Postat av: Linda

Här missar man att läsa några dagar å vad händer? Blogg-boom! Härligt! Hoppas du hittar nått bra boende till rätt pris å på bra avstånd. Saknar att hålla på med hästar, jag hade en b-ponny, travare men va tvungen å sluta när jag gick ut högstadiet för jag hade inte tid. Det är avkopplande att hålla på med djur, men samtidigt väldigt mycket arbete och ansvar.



Vet inte om du är inne på min blogg nångång å inte heller vet jag om du gillar utmaningar av bloggkaraktär, men jag har iaf utmanat dej, på min blogg... :)

2008-10-20 @ 21:06:33
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0