Norrköping, Östermalm, Uppsala, Årsta

Ligger på en filt på golvet i min lägenhet i Årsta och önskar lite grann att jag hade en lampa som fungerade i rummet. Spelar mindre roll egentligen, ska sova o iväg igen och lampa i köket, badrummet o andra rummet har jag. Allting står i en hög i mitten, möbler och kartonger om vartannat. Ska bli roligt att ställa iordning, men inte nu. Klockan är tre och jag borde sova. Imorn ska jag tillbaka till Norpan o planera vidare inför Ordkriget.

Tog tågbuss upp till Stockholm, lovade Teresa att skriva om Anna & Iddes spelning på Nordisk visfestival för Musicstage. Medelåldern var 65+. Direkt efter spelning packade vi in oss i Teresas bil o åkte till Uppsala. Där träffade vi Jackie och kollade Markus Krunegård. Jackie berättade att hon först inte blivit insläppt i lokalen eftersom det skulle vara "ungdomsdisco" där. Medelåldern var 14. Jag kände mig lastgammal. Sen gick Markus på och vi lyckliga småbarn som stod och dansade o tjoade och skrek "JÄVLA KARLAR VARFÖR SKA'RE VARA SÅ FÖRBANNAT SVÅRT..." osv.

Sen hem till Årsta. Först körde jag vilse när vi skulle ut ur Stockholm. Sen körde jag vilse när vi skulle ut ur Uppsala. Sen körde jag vilse igen när jag skulle från Skanstull till Årsta. Nu är jag dock här.

Vi hörs imorn. All kärlek.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0