Uppenbarelse

Man blir lite bäng i huvudet av att fatta att man oskadd har smällt i 120 km i timmen. Fan, vad illa det kunde ha gått. Det var uppenbart för mig redan igår att det kunde ha gått illa, men idag har jag kört söderut på E4an och sett mina spår från igår. Har sett hela grejen i repris i mitt huvud ungefär hundra gånger. Allt som kunde ha hänt: Bilen jag kunde ha smällt med, stolpen jag kunde ha klippt betydligt värre än jag gjorde, kunde ha kanat åt andra hållet, smällt med ett träd, kört in i staketet till södergående körfält... Kunde ha tagit livet av både mig och bilen.

Pappa frågade idag hur fort jag ärligt talat körde. Jag tänkte att han trots allt är min pappa och svarade "strax över 110 km/h". Pappa blev helt galen, bara skrek i telefon. Tänkte att det var tur att man dämpar sanningen lite när man pratar med sina päron. Pappa undrade hur fan jag kunde vara så dum när väglaget var som det var, och hur jag kunde ha farthållare i. Svårt att svara på det.

Imorn går flyttlasset mot Årsta. Jag har kartonger kvar att packa.

Vi ses,

C

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till med flytten! Det är alltid skönt när själva flyttandet är över, trots att man har alla kartonger kvar att packa upp. Vandrade runt i Årsta sist jag va i Stockholm, väldigt vackert ställe! Hoppas du kommer att trivas.

2008-09-08 @ 21:35:08
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0