En helg

Fy fan. Jag gillar inte folk som gnäller men fy fan vilken helg. I fredags vid halv fyra fick jag veta att jag var tvungen att flytta ur lägenheten. I lördags strax innan 18 åkte jag till Teresa, då hade jag packat ihop HELA lägenheten. blev ungefär 15 kartonger, fem sopsäckar med kuddar/täcken och sånt, 4 pappkassar och  ett par Ikea-säckar. Att städa ur brydde jag mig överhuvudtaget inte om. Som man bäddar, antar jag. Jag är ju en förespråkare för hämnd, dessutom.

Åkte till Teresas Mattias i Skanstull och träffade lite folk från Musicstage. Sen vidare till Hannas födelsedagsfest. Vid kl 22 var jag så trött att jag inte klarade av att vara kvar. Världens sämsta partymänniska (efter att ha flyttpackat i ett dygn). Tillbaka till Skanstull och hämta väskor. Släpa skiten till tunnelbana och åka till Blåsut.

När jag drog min väska ner för backen från lägenheten reagerade jag på att den var så orealistiskt tung. Funderade på vad som var i pappkassen jag ställt ovanpå väskan. Jag hade ryckt åt mig den precis när jag var på väg ut ur lägenheten. Jag ska dit med bil imorgon så jag skulle ha med mig saker för två nätter. Insåg att pappkassen var fylld med torrvaror... burkar med bönor och krossade tomater. Svor åt mig själv när jag drog alltihop genom gruset på vägen ner till tunnelbanan.

Kom i alla fall hem till Teresas fina lägenhet i Blåsut. Släppte bara grejerna och la mig i soffan. Helt slut. Somnade senare i sängen och drömde mardrömmar om lägenheten och att bli utkörd och att han jag hyrde av kom och jagade mig. Vaknade med extrema magsmärtor och tog mig in i badrummet för att få tag i värktabletter. Där tappade jag syn och balans och allt och bara satt och svettas och tänkte att jag skulle spy. Det gjorde jag inte, men lyckades ta mig ut till rummet igen. Blev hängandes framstupa i dörrkarmen och mumlade något till Teresa som var vänlig nog att hämta vatten. Föll ner i sängen och vaknade 12.30 och mådde faktiskt ganska bra.

Hämtade Funny i lägenheten vid fyra, tog ett x2000 ner till Norrköping (1h 12 min! skitbra!). Fikade mer Martin till åtta, tog bussen hem till mamma. Busschaffisen var samma som när jag bodde i Getå för massa år sedan. Jag blev så himla glad av att se honom, trots att han knappast kände igen mig. Det kändes tryggt. Det kändes så fantastiskt tryggt att sitta där på bussen och vara på väg hem till mamma.

Oscar kom förbi med Pärlan som han lånat sen i fredags. Hon var nytvättad och bara glänste. Tryggt. Oscar också - trygg. Pratade med Jackie på msn som kommer från Örebro och hjälper mig att flytta imorgon. Oscar åker med upp från Norrköping för att hjälpa mig. Vilka vänner!

J säger att jag redan bestämmer över honom. Redan. Intressant ordval tyckte jag. J sa att jag skulle klura på det i natt. Det kan jag ju göra.

Kram,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0