Paris

Lämnar snart Paris. Sitter på en tom bänk och tittar på en tom scen och väntar på att alla ska bli klara för avfärd mot bussen. Sista giget. Jag har liksom smält in i det här trots att jag egentligen inte har någon roll. Det är ju skumt. Men skönt också. Det var ju så jag hoppades att det skulle bli.

Bussen rullar härifrån om nån timme kanske. Bussresan till Sverige tar ungefär 24 timmar och då har vi två chaufförer för att kunna köra mer eller mindre nonstop.

Imorgon (eller rent tekniskt idag) så har jag hållt vad jag lovade; 31 dagar utan socker. Jag har inte ens tänkt tanken på att fuska. Har inte ätit något godis, inget fika, ingen läsk, varm choklad, juice med tillsatt socker, ingen saft, chips, glass, popcorn inget sånt konstigt. Det sötaste jag ätit är russin och färskpressad juice. Grattis till mig. Imorgon får jag teoretiskt äta godis igen. Det blir kanske inte imorgon, då är det buss hela dygnet. Kommer jag hem någorlunda skapligt blir det kanske choklad och te. Oavsett när jag väljer att ta något sött tänker jag mig en chokladkaka och en kopp kryddigt te. Mm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0