Varje liten maskros drömmer om en plats i solen

Jag köpte precis en flygbiljett. Stockholm Skavsta - Frankfurt Hahn står det på den. 92 kr med serviceavgiften. 28 april 06.50. Ingen returbiljett. Bara en buss som jag förhoppningsvis får plats i. I mailet varnade jag lite. Jag kanske kommer tidigare. Om jag blir för rastlös alltså. Då åker jag härifrån. Då kryper jag in i bussen och känner mig hemma. Helst skulle jag stå där redan på tisdag och sätta mig i passagerarsätet med benen uppdragna och kanske en kudde mot knäna och prata om bussar. Och semlor. Kanske om geografi också. Det är långt mellan Flen och Paris, sjunger kent. Det är långt mellan Frankfurt och Paris. Det är långt mellan Paris och Stockholm. Jag vill bara åka buss. Åh, vad jag vill åka buss.

Jag köpte en tågbiljett förut idag. Nu sitter jag på tåget tillbaka till Stockholm igen. Huvudet är helt tomt. Jag öppnade Spotify och lyssnar på Hjärtat fullt. Ironiskt. Vi passerar Morgongåva. Byn med kanske Sveriges vackraste namn. Per-Erics livs har öppet till 19. 15 på lördagar. Hångel i soffan en torsdagskväll. Stockholmståget på fredagskvällen. Jag är kluven. Inte förkrossad eller förtvivlad, men kluven.

Jag önskar jag hade fler hästar. Jag önskar jag hann med de jag har.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0