Aspudden

Hemma igen en vända. Blev avsläppt av bussen på påfarten till motorvägen i Kolmården klockan 04:45 i måndags morse efter att ha varit halvvaken sen Göteborg. Mamma plockade upp mig och så sov jag på soffan till 09.30 då det var dags att ta sig in till stan. Hela måndagen bara försvann. Möte och fika med Tessa och så en vända till hästarna och möte med Kaosföreningen på kvällen. Var tillbaka i mammas hus vid 22 och tänkte på hur skönt det kan vara att vara ensam en stund. Mamma är i Sundsvall och jag och Funny fick ha huset för oss själva.

Sov hur länge som helst imorse, vaknade inte förrän vid lunchtid och tog mig sakta upp till Stockholm igen. Funny också. Nu ligger hon utslagen bredvid mig på sängen. Hon är inte så stresskänslig. På vägen hem till Aspudden åkte vi förbi Fisksätra och hämtade det som var kvar hos Jonas. En oerhört befriande känsla att få med sig de sista kartongerna och säga tack och hej. Inte det att jag inte vill ha någon kontakt med honom egentligen, bara skönt att slippa tänka på att jag måste. Jag känner ingen direkt agg mot honom, jag känner ingenting. Det är bara tomt. Förut kände jag någon slags mjuk känsla, lite nostalgi, men nu känns det varken till eller från. Vi kramades inte, vi småpratade inte, jag bara tog mina kartonger och vi packade in dom i bilen. När jag stängde bildörren tänkte jag inte mer på det.

Måste förresten ge en snabb sumering av hur jag körde från E4an via Budwheels i Hammarby sjöstad till Fisksätra och hem:
Svängde av mot Årsta (rätt) och körde mot Nynäshamn (rätt). Tog av mot Huddinge (fel). Vände i Huddinge. Körde tillbaka mot Årsta. Hamnade av en slump på vägen mot Nynäshamn igen (rätt). Låg i fel fil och hamnade på så sätt mot Gustavsberg (rätt). Kom ut i rondellen vid Hammarby sjöstad och kände igen mig. Körde fel i en korsning (rätt). Tänkte vända och råkade läsa på en skylt att jag just kört förbi vägen jag skulle in på. Vände och körde in på Virkesvägen (rätt). Hittade Budwheels (bra!). Körde från Budwheels, hittade tillbaka till rondellen (rätt). Körde mot Nacka (rätt). Tog av avfarten mot Nacka (fel). Körde ett varv i rondellen i Nacka, tog vänster (fel). Körde tillbaka i nästa rondell (bra!). Läste på skylten i första rondellen att jag skulle vänster, men körde rakt fram (fel). Vände (rätt). Körde höger ner mot Gustavsberg igen (rätt). Körde av mot Saltsjöbaden (rätt). Körde av mot Fisksätra (rätt). Låg i fel fil i korsningen och hamnade på en Shellmack (fel). Körde väldigt nästan mot enkelriktat (fel). Körde tillbaka mot Fisksätra igen. Hittade Jonas parkering.

Resan hade kunnat ta typ en halvtimme sammanlagt men tog nästan en timme... Imorgon bär det av mot Kristianstad.

Vi ses,
C

Kommentarer
Postat av: sandra

läskig grej: satt precis och tänkte att det kändes längesedan du bloggade, och så VIPS så hade du gjort det. tack för den! :)

2009-02-18 @ 00:23:23
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0