Bus

Malmö avverkat. Sitter i bussen o ser ut över ett vitt Lund. Jag har dissat jazzbrunch för cola och cashewnötter. Jag är ändå  värdelös att äta från bufféer, tycker allting ser äckligt ut och går till bordet med en tallrik full i saker jag inte vill äta. Och jazzen kan jag hoppa.

Har gjort stan med Mia. Borde kanske känts underligt att träffa henne i Lund men det kändes helt naturligt.Vi är ju uppvuxna som bästisar sen innan lekskolan i Åby. Träffade Mia när jag smet ut genom en öppen balkongdörr medan mamma sov middag. Hamnade i en sandlåda som tillhörde Mias farfar, vår granne, och blev enligt uppgift hämtad av mamma lite senare. Tydligen ska jag varit så pippinett att jag inte velat smutsa ner händerna i sanden utan mest varit förskräckt. Var väl ett par år gammal. Där i lådan satt Mia, hur som helst. Och på den vägen är det. Tror jag skulle kunna träffa henne var som helst utan att det skulle kännas konstigt.

Köpte en keps på stan. Nu ser jag ut såhär:



Jag är precis så trött, slö och ful som på bilden. Igår var något bättre:



Det har blivit för lite sömn i natt och mindre energi till att försöka få mig att se okej ut. Men dagen är lång och innan det är kväll hoppas jag på att ha orkat fixa till mig. Med lite tur så...

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0