2008

ÅRETS ... 2008:

 

 

Affischering: Anna + Idde (bild ovan)

Album: Markusevangeliet - Markus Krunegård

Låt: kent - Ensammast i Sverige

Konsert: Lars Winnerbäck, Kalmar 2008-07-25

Dans: armarna till höger, armarna till vänster

 

Årets underligaste dag måste ju ha varit min första dag på US. Eller någon av de andra dagarna på US som utan tvekan är årets praktikplats och arbetsgivare.

 

Årets roligaste är tveklöst när jag och tjejerna svängde av till Misterhult och fick se en människa sitta och bajsa i vägkanten. Hela bilresan mellan Norrköping och Kalmar 25 juli var sinnessjuk. Och sinnessjukt rolig.

 

Årets bästa minne är min födelsedag. Jonas och pappa som var så fina. Jackie som hade skickat paket till Växjö som låg på hotellrummet och väntade. Lasse som tillägnade mig Hugger i sten. Världens finaste födelsedag.

 

Årets bästa dag är nog 17 juli i Mariestad. Sommar, sol och ett fantastiskt gig. Och en promenad hem när solen började gå upp.

 

Årets fysiska smärta är tatueringen jag gjorde 20 augusti, rosen. Herrejösses.

 

Årets upptäckt måste vara hur satans bra Markus Krunegård och Laakso är. Jag som är gammal Norrköpingsbo och allt, hur i hela fridens namn kan jag inte ha lyssnat på Laakso hela mitt liv?!

 

Årets regn är störtskuren direkt efter gig i Halmstad 2008-08-07. Helt absurt, det regnade så att det forsade på vägarna och jag klev in på Halmstads kanske finaste hotell så blöt att det blev pölar när jag stannade.

 

Och 2008-07-30, Säter får jag för första gången uppleva Jackie när hon för full hals skriker "MARKUS JAG ÄR DIN TJEJ!!!!!!!!!!!!" under Markus Krunegårds gig.

Senare den kvällen (läs natten) fotade vi oss med ett paket mariekex och jag vet verkligen inte varför men minns att jag nästan bara åt mariekex hela sommaren.

 

Och i övrigt har jag varit i Riga, bott i en tältsäng hos Teresa, förlovat mig, blivit projektanställd på turné, åkt mitt livs första turné, tappat verklighetsuppfattningen, gjort Ordkrig 08, brutit förlovningen, flyttat till Stockholm, gjort ännu fler veckor på US, flyttat hem till mamma och nu sitter jag här i källaren.

 

C


Kommentarer
Postat av: jaqueline

aaah!

jag tänkte in i det sista att du inte skulle ta upp det men ack så fel.

fast grymt kul.

tror 2007 var: "ingen har lockat mig som du!!" å 2008: "jag är din tjej!!!!!"

undrar vad 2009 ska bjuda på..

puss söt

2009-01-04 @ 17:24:06
URL: http://jaqueline.myblogg.se
Postat av: tilla

Haha, jag gick precis tillbaka och såg att jag gjort en lista förra året med. Ditt skrik var inte med på listan, men nog fan var det en av 2007s största händelser :)



Puss.

2009-01-04 @ 23:40:24
URL: http://dontblamecruella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0