En kväll

Mina fina brudar från fansbussen kom hit idag. Vi har bubblat utomhus, -8 grader i luften och 37 grader i poolen. Käkat halvdan mat, ätit kilovis med chips och godis. Snackat skit, det som vi gör bäst. Garvat. Spelat spel. Först TP Globetrotter men det lessnade vi fort på, då bytte vi till När och fjärran. Jag och Johanna vann trots att vi var helt värdelösa. För mig är det helt ofattbart hur vi kunde göra det. Sen Vänner eller fiender och jag vann! Sötast var Lina som på frågan om jag vilken slags litteratur jag skulle skriva om jag var författare hade valt "Reseskildringar" och när ingen annan hade samma muttrade hon att det var mest originellt och det tyckte hon att jag var. Det var en oerhört fin muttring.

Jackie och jag sitter o diskuterar över msn. Hon konstaterade precis att "är det nåt jag lärt mig om dig så är det att det ALLTID ordnar sig för dig. på nåt mirakulöst vis." Det är sant. Allting löser sig alltid för mig. Ibland är det nästan fånigt hur enkelt saker går. Men å andra sidan handlar det kanske om att se saker ur olika ljus, vad man väljer att belysa.

Jackie är oerhört klok. Jag är nämligen rädd för den tråkiga, bittra och ganska ledsna människa jag varit senaste tiden. Inte alls lik den person jag varit något år eller två. Jag har sett mig själv som impulsiv, energisk och positiv. Jackie säger att det är normalt att ta slut. Att det inte är konstigt efter ett hektiskt år och att jag måste acceptera situationen och ladda om batterierna igen. Jackie säger att jag gett mycket och nu har det runnit ur mig och jag måste fylla på. Det känns som en väldigt träffsäker beskrivning. Jag vet att man inte ska tro att man är något eller att man ska tycka synd om sig själv men jantelagen kan ju dra åt helvete. Och det är inte farligt att saker gör ont, det måste de få göra.

Imorgon ska jag ger er en lista på 2008 och vad som är minnesvärt. Och som Jackie precis sa, var 2008 ett jädrans händelserikt år.

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0