feber

jag har feber. jippieyeay. när jag blir sjuk förbereder jag mig för att dö, eller åtminstone vara borta en väldigt lång tid. jag lägger upp överdrivet mycket mat till katten, gör allt som jag skjutit upp under dagen (exempelvis att nogrannt tömma kattlådorna...), vattnar blommorna och säger farväl till de närmast sörjande. förra veckan när jag var hos teresa fick jag en attack magkatarr. min tanke var då "jag kommer att dö. men innan jag gör det vore det ju toppen om jag hann torka av diskbänken nu när jag ändå har diskat o sådär. och så när jag ändå ska dö i soffan kan jag ju bulla upp med lite kuddar och lägga telefon och dator inom räckhåll". då gick jag runt i lägenheten dubbelvikt av smärta och liksom fixade iordning lite innan själva döden skulle äga rum. sen somnade jag i soffan och vaknade fullt övertygad om att jag tuppat av pga smärtan. sen upptäckte jag att jag hade sömngrus i ögonen.

nu har jag feber, allting värker och jag kommer att dö. jag har lagt allting inom räckhåll och förberett mamma på att ta hand om mig imorgon (vilken jäkla tur att jag har ett par dagar kvar i den här källaren!). en värdig begravning. ring nån som bryr sig.

c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0