Morsan & jag (och bajskatten)

C och bajskatten.

Morsan och jag har precis haft en ganska vild diskussion angående en kille hon träffat på Borgen ikväll. När hon började prata om honom var han jättetrevlig och duktig att dansa och de hade visst setts på nån fest en gång och allt var så bra. En stund senare var han en gubbe som luktade lite illa och det där visitkortet hon fick tänkte hon minsann inte titta åt. Jag hörde plötsligt mig själv utbrista "Men va fan, man får väl ta vad man får!". Mamma utbrast förvånat "Nä?!". Det hade hon faktiskt rätt i.

Det blev en kväll med cornfärsås med morsan, godis i gigantiska mängder, Let's dance och sen skjutsade jag mamma till Borgen. Medan hon var där åkte jag hem och skrev början till en marknadsplan. 

Imorgon bär det av till Stockholm och Teresas inflyttningsfest. Jag ser fram emot att komma ifrån rastlösheten i Östergötland lite och träffa människor... Jag skrev en marknadsplan på min fredagskväll.

Idag när jag kom till skolan (ungefär tvåochenhalv minut sen) hade Michaela och Becko gjort en lapp som det stod Matilda på med två hjärtan och lagt på en plats. Rätt sött. Michaela hade inte sovit på hela natten så hon var flummig. Jag hade sovit helt absurt dåligt så jag var ungefär lika flummig. Vi bildade någon slags grupp ihop med Becko och David och sen gick vi ner till cafeterian för att jobba. Där fanns inget internet så vi beslöt att gå vidare. Jag reser mig upp, lite för snabbt. Slår i lampan som flyger på Becko - här ungefär fick jag någon slags tvångstanke om att bara lämna platsen och gick därifrån. Sen kom Becko och Michaela joggandes efter, skrattandes och förklarar att Becko fastnat i lampan som gick sönder. Det satte ribban för vårt fortsatta arbete den kommande timmen och David tyckte de flamsande brudarna var såååå jobbiga. Jag hade koncentrationsförmåga som en studsboll ungefär.

Förut började det plötsligt lukta bajs i huset. Jag gick runt o sniffade var det kom ifrån, Funny traskade glatt efter. Efter en stund vände jag upp och ner på henne och upptäckte att det fastnat bajs i hennes päls. Det blir så ibland, hon har väldigt lång päls och ja... Ibland liksom fastnar de där i på vägen. Följande kvart innebar jakt av knäpp katt. Lurade henne till slut in i duschen, där hon la sig platt och jag höll fast henne i nackskinnet och försökte dra bort bajsen (den var torkad och satt fast). Då tyckte Funny att det var en tråkig lek och började bita mig i handen. Hanterade situationen som den superkvinna jag är och tog istället duschskrapan och höll ner henne till golvet med den. Funny bet så glatt i den istället medan jag lirkade bort det sista bajset. Någon som känner sig sugen på att skaffa katt?

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0