Söndag

Ville nästan inte skriva något nu, det var så fint att ha smset överst i bloggen. Nåja, ska ge en lägesrapport i vilket fall. Vaknade med sprängande huvudvärk men till synes mindre feber. En helt annan sjukkänsla än jag haft senaste dagarna, vilket på något underligt vis var uppiggande (även om huvudvärken var rätt jobbig...) La mig i vanlig ordning i soffan och framåt tvåtiden kom min mycket omhändertagande mamma hem med pomme och aioli till dottern som inte ätit nästan något alls på fyra dagar... Hm. Men magen sa faktiskt ja tack trots tvekande kvalité på maten som smakade sådär och gav lite sommarkänslor.

Efteråt var min envishet så tankad och mitt tålamod så slut att jag fick mamma att köra mig ut till stallet för att hälsa på stackars Olga. Hon var förbannad. Redigt jäkla förbannad över varför hon får stå inne och käka halm när alla andra hästarna får vara ute. Imorgon kommer veterinären igen, vi får se hur han lägger upp fortsatt behandling.

Väl tillbaka hemma var jag ganska slut och har tillbringat resten av tiden med att äta kanelgifflar. Blev hungrig för första gången på flera dagar och lagade sojakorv och bröd. Morsan ville inte köra till Krokek (hon känner sig med krasslig) så jag körde själv bort helt enkelt. Sjöng glatt med i kents fantastiska låt M. Jag har ingen röst efter allt hostande, så kvalitén var ungefär som pomme och aioli. Inne i butiken var det som att hyllorna kom mot mig och jag kom på mig själv med att hålla händerna en liten bit från kroppen, lite som en pingvin, för att vara beredd om jag ramlade. Stabilt. Men tog mig hem igen. Imorgon ska jag till skolan och sen till stallet för att ta emot veterinär. Skulle åka upp till Stockholm på kvällen men åker nog upp tidigt på tisdag morgon istället. Behöver nog så mycket vila jag kan få... På torsdag smäller det ju och då måste jag vara i toppform.

C

Kommentarer
Postat av: jaqueline

ingerfära! ha ingefära i allt du tar in i din kropp och den kommer tacka dig :)

chokladtårta är nog tyvärr bara för magkatarr :p

2009-01-26 @ 03:10:52
URL: http://jaqueline.myblogg.se
Postat av: Johanna

Stackare, Du verkar aldrig bli frisk. Krya på dig!

2009-01-26 @ 10:26:34
URL: http://stort-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0