impulsivitet

vi gjorde en låtlista. då när vi träffades. fick den mailad igår. har ibland tyckt han varit lite fånig. han har sagt att han lyssnar på den. jämt. nu gör jag likadant. nu när jag kan. just nu "the quiz" med hello saferide. listan är 96 låtar lång. jag är fortfarande förundrad hur allting bara klaffat. listan är perfekt och vi blir ett bra par. fanimig. kanske borde man ha gjort så förut. låtit göra en spotifylista ihop och om skillnaderna blir för stora eller om han inte har musikintresse nog att komma på några låtar... då hade man ju vetat. direkt.

jag skulle vilja skriva varje dag om honom. om vad han sagt och gjort och hur allting faller på plats när jag är i närheten av honom.

and people say that it will kill me,
but they don’t understand
people never do, but it makes sense to me
to be senseless to change my plans for you
it's a new secret I have found

men en sak ska jag berätta. jag åkte dit i lördags. på kvällen. först utställning med min vackra ponnyson. sen mot skaraborg. ringde när jag åkt och sa att jag var på väg. "sitter du på tåget?" frågade han. det gjorde jag inte. jag satt i bilen. så jag sa det. han lät besviken. sen la vi på. efter nån timme ringde han upp. frågade hur det gick att köra. lät gladare igen. sen förklarade han;
kvällen innan hade han kört hem från jobbet. hans gamla golf lät konstigt. det visade sig att hjullagret var slut. ena hjulet typ löst. det gick ju att byta, sa han. men han ville inte. på väg från jobbet hade han tankat fullt. för just då visste han ju inte. att en timme senare skulle han gå in på blocket och köpa en ny bil. han ville inte hämta mig vid tåget med golfen sa han. så nu blev det ju lite konstigt med nya bilen. när jag åkte bil. men att det var okej. att vi kunde ta en tur med den ändå kanske. och när jag kom stod det mycket riktigt en annan bil där. lite nyare än den gamla. och en stolt kille. fast bara lite. ville inte vara nördig.

jag har mött min överman i impulsivitet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0