Nytt liv

Mitt nya liv startar idag. Öh. Eller typ. Jag åt ju (som bekant?) inget socker 30 mars - 1 maj. Sen höll det liksom i sig, har inte haft sockersug direkt. Inte druckit så mycket läsk, knappt ätit godis, kakor och skit. Känns dessvärre som att det blir mer och mer och nu börjar suget komma tillbaka. Bäst att ta tjuren vid hornen så stopp nu igen. Jag vill inte riktigt säga nolltolerans till 1 augusti men kanske fredagsgodis enbart fram till 1 augusti? Fungerar det tror vi? Kanske bäst med nolltolerans.

Idag första dagen på jobbet igen. Suck och stön. Ta mig iväg långt långt bort från tallrikar och matrester. Dock: Efter nästan ett halvårs uppehåll hade jag ork att kvittra och fixa med gästerna och sa bara en enda gång när det plingade i dörren "men jävla skit, GÅ HEM!" (i personalrummet, inte i entrén...).

Nu dags för promenad. Finns det något vackrare än promenadstigen längs med Strömmen i Norrköping? Det är fan svårslaget.

C

Kommentarer
Postat av: sandra

du är duktig! jag fixar inte det där med nolltolerans, det slutar bara med att jag hetsäter efter en vecka.. men det är ju grymt om du klarar det! :)



för övrigt så håller jag med om promenadstigen längs strömmen. jag saknar verkligen norrköping..

2009-06-11 @ 23:31:19
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0