Skapa ett hemma

Sov tolv timmar i natt. När jag vaknade stod en skål gröt vid sängen som nog hade stått där sen den var varm. Nu var den väldigt kall. Vaknade till ledig dag för första gången på evighet. Igår också nästan ledigt men gills inte för var så utmattad att jag inte kunde göra något. Och behövde dessutom redovisa SM hela kvällen. Imorgon också.

Flyttkartonger nästan hela dagen. Och pannkakor. Kommer få skörbjugg. Äter bara pannkakor. Lätt att göra, gott att äta. Lätt att göra så mycket att det räcker till alla måltider ett par dagar i sträck. Hinner aldrig frysa in innan jag har ätit upp allihop...

Kartonger och disk. Sen ett mail jag inte ville ha. Tappade inspirationen och åkte till Ikea istället. Martin och jag åt i restaurangen. Killen bakom disken var söt. Jag har börjat tycka att alla är söta. "Han kanske man skulle...". Alla.

Försöker sortera allt jag packar upp. Hittade foton idag. La alla kort på honom i ett kuvert och slöt det. Att öppna en annan gång i en annan tid. Lite för att det gör ont. Mest för att han är borta nu och jag vill inte ha honom i min vardag. Inte i mina lådor med alla fina kort i. Där hör han inte hemma längre. Alla minnen la jag i ett annat kuvert. Jag tycker så mycket om honom, men jag vill inte ha honom i mitt liv.

I sovrummet hänger alla kläder i garderoben nu. Det blev väldigt tomt på golvet där allt legat i en stor hög sen jag flyttade in. Kommer behöva en plan.

Imorgon lunch hos Oscar. Dags att sova. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0