Hångla

Jag och Tim har vid flera tillfällen diskuterat att minnas eller inte minnas vilka man har 1. hånglat med 2. haft sex med. Tim verkar ha någon slags total maktlöshet i den här frågan. För honom verkar gamla ligg vara som att leta guldfiskar i ett världshav. Jag påstår då (av ren princip?) att jag kan minnas varenda jäkel som jag så mycket som gett en kindpuss.

Så när jag skulle sova igår tänkte jag tillbaka på mina år som vild, hånglade tonåring. Jag försökte ta det i kronologisk ordning för enkelhetens skull och kom direkt att tänka på min första kyss.

I film är en första kyss typ två förälskade tonåringar i en solnedgång. I mitt fall skedde denna första kyss på linje 482 från Skärblacka mot Norrköping. Jag var 13 år och hade bestämt att jag var ihop med en kille som var något år äldre och vars liv typ bestod i att hänga utanför Konsum, mucka, röka och lyssna på Kalle Bah. Eftersom jag tyckte han var ganska äcklig (men det var coolt att ha en pojkvän) så hade jag under hela kvällen vänt bort huvudet vid minsta antydning till munkontakt. På bussen, precis innan jag skulle gå av, insåg den här killen att det var då eller aldrig och tryckte helt enkelt upp mig mot bussrutan och schlabbade ner mig. När han släpper mig ur sitt grepp säger han (här skulle vi behövt lite mer cowboy-miljö) "Tänk om din mamma skulle sett det där!". Och det är mycket riktigt också vad jag tänker när jag någon minut senare kliver av bussen för att få skjuts hem av mina föräldrar. Tänk om mina föräldrar såg det där...

Efter uppfräschningen av det minnet började alla möjliga konstiga ansikten dyka upp och, som Tim faktiskt tidigare också sagt, verkar jag ha varit/vara en slampa. Det här kan bli spännande...

C

Ps, jag har recenserat Popcirkus ikväll. Recensionen hamnar nog på www.musicstage.se under morgondagen. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0