scones

[censurerat vid vaket tillstånd 19:14. en del saker känns liksom mer lättsamma när man inte somnat än kl 06:19 än efter ett par timmars sömn...]

hemma nu. klara vid strax efter tre på arbis. jag fick gå upp efter finalerna och tacka alla. det var fint att jag fick göra det, jag ville gärna få äran. och alla tackades. och sen tackade vilgot mig. det kändes bara förjävla bra alltihop. ville nästan gråta av lättnad och lycka. intog dj-båset istället. spelade pop och pop och pop (allt jag äger). en av ljudteknikerna kom fram och kramade om mig och sa att han nog var kär i mig. det var lite konstigt för jag hade mer eller mindre aldrig sett honom förut. han krävde pussar för att hjälpa mig med discot. jahaja. sen ville han ha mitt nummer och det fick han. jag vet inte riktigt varför. sen kom en söt en och gav mig en puss. jag var inte riktigt beredd. jag har sneglat men vet att allt jag rör i blir till skit. men så en puss. jag blev lite snurrig, men det är ju det roliga vi nykterister har. eller hur var det? sen kom en blond kille och liksom gick inte. (det är svårt att flytta på sig som dj...) han var söt och trevlig men jag ville inte hångla. det ville nog han, ganska säkert. när han gick kom en fjärde kille (!) och klängde. jag har inte fått så mycket uppmärksamhet någonsin tror jag. blev helt förvirrad. spelade håkan femtioelva gånger. det var sjukt roligt att vara dj. jag är dock helt värdelös. övergångarna existerade knappt ens, det blev bara skit av dom men jag var jäkligt glad ändå och dansade för allt jag var värd. dansade mer än de övriga i lokalen. dansade så mycket att jag dansade ur kontakten till anläggningen. då fick ljudteknikern komma och kolla vad jag gjort och jag blev skyldig en puss. (...?!). kan man dra det på skatten?

sen packade vi ihop det sista och sen var vi på väg hem. då ringde affe och meddelade att sconesen på vandrarhemmet var klara. så vi kastade upp lite saker i lägenheten och sen åkte vi dit. där fanns det scones och fulla, glada poeter och väldigt konstiga diskussioner. det kommer kännas tomt nu när de åker.

martin bor hos mig och vid 05.30 var det dags att gå hem och sova, tyckte han. det hade han ju rätt i. nu kan jag inte sova. jag är fortfarande uppe i varv. skulle kunna skriva utvärdering på personalen! eller försöka sova...

kram,
c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0