Sensation


Sensation 2007-05-09


Sensation 2007-05-09


Sensation 2009-01

min favoritkänsla just nu: senan som försiktigt luktar mig i ansiktet för att se om det är jag som är jag. varje gång. en mjuk mule som så nätt han kan blåser lätt på mig för att kontrollera. jag brukar blåsa lite mjukt tillbaka. det gör mig varm i hjärtat.

om nästan exakt tre timmar är det två år sedan sensation föddes. jenny och jag hade fölvakat i sjutton (!) dygn och var så slut att vi sov en kvart i taget. alltså sov en kvart, kollade kameran om något hade hänt, sov en kvart till osv. minns att jag vaknade 03.30 och det var tomt på skärmen. vaknade 03.42 av mig själv och då låg det ett föl i boxen, precis alldeles nyfödd var han, lilla sensation. och fina mamma olga. sa till jenny "du... det är nåt på skärmen?". för jag hade hallucinerat det så många gånger att jag inte var säker på vad jag såg. jenny var vid dörren på nolltid. jag låg bara kvar i min sovsäck och tittade på skärmen. jenny sa "men kom då!!!!" och sen kom vi ut till boxen och där låg världens finaste fölunge och han fick heta sensation.

/c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0