Livet är en schlager

pratar med jaqueline och minns när hon träffade sin nuvarande kille. han var hennes pre-boyfriend jättelänge. (jaqueline är grundaren av det uttrycket. pre-boyfriend. en kille man tänker bli tillsammans med. på ett ungefär)
hon åkte till sydamerika för att hitta sig själv (kanske) och för att lära sig spanska och han åkte till indien med hennes bror. och jaqueline förklarade för mig att hon tänkt sig olika typer av filmscener som skulle hända och hur hon och hennes pre-boyfriend skulle mötas igen. en favoritfilm var när han tillkännagav sina känslor för sin kompis lillasyster och hur det sedan ledde till ett stort slagsmål på stranden. sen lugnade de ner sig och han gav sin välsignelse för de båda. så blev det kanske inte riktigt men de träffades sen o var kära fast de varit ifrån varandra i flera månader och det var rätt romantiskt alltihop. i alla fall i den versionen jag fått höra och som jag velat ha det. och hon berättade hur han kört ifatt henne med bilen när de skildes åt en dag för att stanna och hoppa ur och kyssa henne på trottoaren. som på film. fast det var i verkligheten. det är fint, tycker jag. och som en film är dom och hon berättade häromveckan att hon fortfarande gör filmer på hur allt ska gå. att hon berättar dom för sin pre-boyfriend som är hennes boyfriend nu. att det ibland händer att de slår in och ibland händer att dagarna blir filmer som hon inte ens planerat än. och det är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0