Godnatt, världen

fick fråga om varför jag tog bort ankaret på armen. för att jag inte tyckte om det. för att det kändes för mjukt och flickigt. och för att jag tatuerade in det som en symbol för winnerbäck och hovet och jag är inte längre tillräckligt intresserad av det för att behålla ankaret för den sakens skull. hoppas det var ett svar.

bio med mamma ikväll. igår let's dance-kväll med tessa. underbara tessa. när jag gick därifrån tänkte jag bara på hur mycket jag älskar henne. hela huvudet var fyllt med den tanken. idag åkte vi till granngården och köpte torv och sen till stallet. det är så skönt att vara i ett "riktigt" stall. jag har blivit så bortskämd när mina hästar varit helinackorderade. idag har jag mockat. det är en skön känsla att göra det. fysiskt arbete. tankerensande. varje dag under tio år och nu nästan aldrig.

ibland är det himla svårt att veta om allting håller på att gå åt helvete eller om det är nu det håller på att ordna upp sig. allt jag vet är att jag är arg. ikväll lite ledsen men mest av tiden är jag förbannad. känner mig överkörd och orespekterad.  frustrerad. sedan vi först träffades har jag varit frustrerad. först över den enorma förälskelse jag hamnade i. att han var så långt borta rent avståndsmässigt. frustrerad när vi inte var på samma ställe. frustrerad när han åkte. frusterad nästan jämt. sen frustrerad för att saker går för sakta. sen för att de går för fort. sen för att jag tappar greppet. nu frustrerad på honom som person. och all ensamhet.

nu sömn. godnatt världen. jag vill inte vakna till dig imorgon och inte dagen därpå och inte dagen därpå. men det kommer jag att göra. och det kommer att kännas okej. kanske inte imorgon. men kanske dagen därpå. eller dagen därpå. förr eller senare känns det bra igen.

m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0