Sitter på tåget nu o läser mig tillbaka i ...

100media_imag002 (MMS)

Sitter på tåget nu o läser mig tillbaka i tiden på min egen blogg. Kan kännas egotrippat men kul att läsa hur jag tänkte för bara ett par månader sen. Killen bredvid mig har för mycket parfym. Det är svårt att tänka bort det. Idag fyller Sensation tre år. Tiden går fort men jag tänker inte påstå att det känns som igår den där natten han föddes. Det gör det inte. Jag o Jenny bodde fortfarande i Falun då o två dagar efter Senans födelse förlovade jag mig med Jonas. Det är ruskigt länge sedan tillvaron såg ut så. Men hästbiten har gått fort. Från föl till stor pojke på nolltid. Han är större nu än hans mamma var. Ska ridas in i slutet av sommaren har jag tänkt. Bli vuxen. Han känns som ett barn. Mitt hjärta. Ska åka till honom nu när jag kommer hem. Köpa med födelsedagspresent i form av morötter. Blir fint det. Hans mamma skulle varit stolt över honom. Tror jag. Tessa o jag pratade om det idag. Man har så fina minnen med sina hästar. Jag saknar min Tant Olga nästan varje dag. Hennes mjuka mule, långa öron o stora rumpa. Hon är borta men alla minnen finns kvar. Hon gav mig miljontals vackra minnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0