Sanning eller konsekvens

Sanning eller konsekvens

Är du för eller mot

Är du offer eller bov?

Sanning eller konsekvens?

 

Sanning.

 

Jag valde alltid sanning

När jag blev äldre ljög jag oftast

Vitt eller svart

 

Sanning.

 

Vad är det för fel på dig?

Pass.

 

Konsekvens?
Hånglar med killen som alltid säger
att han inte är kär i mig

Han som ringer varje kväll

 

Sanning?
Nej, aldrig.
Trots att han lovat att vara ärlig.

 

Konsekvens?
Tröstätning.

 

Konsekvens?
Ångest över vikt.

 

Sanning eller konsekvens?

Är du för eller mot?
Vad har du gjort för ont?
Är du för eller mot?
Är det du eller jag?
Är du blind eller döv?

 

Vad vill du mig?
Du som aldrig är kär;
Är du för eller mot?

Sanning eller konsekvens?

 

Konsekvens.

Stanna med mig.

 

Sanning?

Du har lovat att vara ärlig

 

Men ljug då!

Konsekvens?

Jag köper allt du säger

Vi somnar sked

 

Sanning eller konsekvens?
Jag är din om du vill

Är du för eller mot?
Är du med eller ej?
Tål du leken?
Fegar du ur?

Är jag kvinnan i ditt liv?

Sanning eller konsekvens?

 

Sanning.

Du letar efter en mor till dina barn

 

Konsekvens?

Förvirring.

 

Sanning?

Jag är så mycket yngre än du

 

Konsekvens?

Jag talar om ålderskillnader
hur du är ung i jämförelse
med andra killar jag träffat

 

Sanning eller konsekvens?


Du frågar om jag vill bli mor
till dina barn

 

Sanning eller konsekvens?

Du som är aldrig är kär
Är du för eller mot?

Är du offer eller bov?

Är det du eller jag?

Sanning eller konsekvens?

 

Sanning.

Fortfarande inte kär i mig.
En längtan efter närhet, bara
säger du

 

Och jag som nyss varit möjlig mor till dina barn
väljer konsekvens

Och ber dig dra åt helvete

Sanning eller konsekvens?
Är jag för är du mot.
Är du far, är jag mor
Sanning eller konsekvens.

 

Du kan dra åt helvete

Med håret och charmen och lägenheten

Sanning eller konsekvens?

Konsekvens

Du ringer och gråter

Dina ofödda barn
vrålar och skriker

Men jag skriker alltid högst

 

Sanning eller konsekvens

Sanning ger konsekvens

Och du
Dra åt helvete

 

/Alternativt tillägg:/

 

Och en månad senare
tittar vi på hus

Sitter vi i ett badkar
och du säger att du älskar mig

 

Sanning eller konsekvens

Dra åt helvete.

Frågor på det?

 

2008-10-01


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0