Vackra hemstad

Trygga vackra hemstad
Inga broar här höga nog
att hoppa ifrån
Vackra hemstad
Beskyddande du
Ingen kärlek här
värd att offra sig för
Inga imponerande svängningar
Inga överraskningar

Vackra hemstad
Full i snö
och tomma löften
Och till hösten
tappas löven
och inget skiljer
från din grannstad

Allt blir gult
som trafikljus
Vackra hemstad
Alla gator jag gått
Alla tårar jag strukit
Alla hjärtan jag krossat
Alla stunder vi haft
Du och jag
och dina baksidor
Vackra hemstad

Och mitt förakt
Vackra hemstad

Inga broar höga nog
att hoppa från
Inga spår snabba nog
att lägga sig på

Som en gammal pensionär
är du
Vackra hemstad
Trygg och ofarlig
och beskyddande
men ändå
en unken stank av urin

2009-03-08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0