Svensk jävla skog

precis där bilden är tagen är dikten skriven. utan mottagning. fucking jävla telenor.


jag ringer honom från någon annans telefon

och gråter

han låter orolig

jag säger att jag hatar fucking jävla telenor

jag säger att min telefon inte fungerar

nu igen

att jag är i en håla någonstans

i den all den här jävla svenska skogen

i nån av de jävla förbannade svenska hembygdsgårdarna

och han svär åt fucking jävla telenor

han också

 

han säger

att allt kommer att bli bra

bara jag äter lite kanske

jag svarar att det inte alls kommer att bli bra

att allt är fucking jävla telenors fel

och nu har jag ett helt jävla dygn

i en svensk jävla skog

och jag kan inte ringa honom mer

idag

 

jag säger

nästa jävel

som säger att turnéliv verkar glamoröst

ska jag binda

till mitt fucking jävla telenorabonnemang

och släppa av

i den svenska jävla skogen

och låsa in

i en svensk röd jävla stugjävel

och säga

ring mig

när du vill hem

 

innan vi lägger på

snyftar jag

han försöker dölja en suck

säger

nej okej

det kommer kanske inte bli bra

du kommer kanske dö

i den svenska jävla skogen

och det är fucking jävla telenors fel

 

jag säger

det är väl klart som fan

att det blir bra

sen tar jag mig snyftande

till mitt fucking jävla sovloft

i en svensk röd jävla stugjävel

med utsikt över en svensk jävla älv

och det regnar på ett svenskt jävla sätt

när jag somnar

med din sjal mot min blöta kind

 

när jag vaknar får jag tag i en cocacola

och tänker

att jag måste lära mig

att alltid ha med mig cola

eller choklad

eller dig

och kanske byta abonnemang

om jag ska överleva det här jävla landet

och dagen där på

skiner solen i den svenska jävla skogen

och den vackra svenska jävla älven

och det är två dagar kvar

tills vi ses

jag köper ett stort lager choklad

 

aug 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0