Rester av en kärleksförklaring

Så mycket du förstört
där du dragit fram
Så mycket du förändrat
Hur du gett mig allt
Hur du tagit allt
Hur du lärde dig mig
Och hur du lärde dig
att ta mig förgivet

Hur du fick mig att tro
på föralltid, förlåt
Och allt som var svårt
Förenklade du
Förstås

Du smekte mig varm
Du dränkte mig kall
Du hade makten att förändra allt
Som jag levt genom dig
Som jag älskat dig
och lovat dig allt

Hur jag lovat dig allt
du någonsin
kunnat önska från mig
Hur jag skänkt dig mer

Hur du skänkt mig livet
och drömmarna
tills drömmarna sänkte mig
Tills du dränkte mig kall
Smekte mig varm

Hur vi hånade de andra
Hur jag trodde på allt du sa
Hur de andra hånade oss
som inte visste vilka de andra var
Hur de hånade oss
som inte trodde på oss
Och jag hånade dem
som inte trodde på oss
Hur du inte trodde på oss

Och de skrattade åt mig
som trodde på dig
och la mitt liv i dina händer
Jag skrattade bara
när du bad som saker
som att stanna
vad som än händer

Och med facit i hand
var det sant alltihop
men de som hånade oss
var vi

Jag har gett dig allt
Nu sover du djupt
Och jag lämnar dörren på glänt

Skeppet vi seglat
sjunker mot botten
Vi ses när vi ses
om vi ses

Du smekte mig varm
Nu står jag kall
Du sover djupt
när jag går

Kommentar: Den är tänkt som en kärleksförklaring. Såhär i efterhand kan jag tänka mig att den uppfattas annorlunda. Jag har i alla fall haft kärlek i sinnet när jag skrivit den. Kärlek och kanske ett sting av bitterhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0