Fysisk attraktion

Han säger

att det bara är en fysisk attraktion

som får honom att knacka på min dörr

mitt i natten

Som får honom

att vilja ta i mig

med sina lena händer

Stryka mig försiktigt över kinden

Och jag släpper in honom


Jag kan alla regler

Det handlar inte om kärlek

eller ens något

åt det hållet

Vi skulle aldrig ens

skämta om det


Jag vet vad jag får

när jag släpper in honom i hallen

När jag utan ord kryper ner igen

och låter honom

lägga händerna mot min nakna hud

Inte ett ord

Inga löften


Han säger

att det är fysisk attraktion

inget mer

och jag låter honom

stryka längs sidan

med sina varma händer

Jag låter honom göra

vad som helst

bara han rör vid mig

Och det gör han


Jag tänker på något annat

Det är mitt sätt

att vara förälskad

Jag säger ingenting

inte ett ord


Det är en fysisk attraktion

enbart

säger han

och det är säkert sant

Han är förlovad

med en tjej jag aldrig träffat

Med en ring

han alltid gömmer

lite för sent


När han går

säger vi inte ett ord

Ingen av oss


Och är det någonting jag lärt mig

så är det just det

Och jag undrar

varför de människor man legat med

aldrig någonsin igen

vågar möta min blick

Varför jag

aldrig någonsin igen

vågar möta hans blick


Ett år senare

ses vi

och låtsas som om ingenting har hänt

Han tittar strax vänster om mitt ansikte

när vi kallpratar

för så är det ju med fysisk attraktion

Den betyder ingenting


2009-01-10 14:19

 

 

Kommentar: En dag när jag körde till stallet slog det mig att jag har ingen eller extremt dålig kontakt med de personer jag genom åren legat med, trots att det ju oftast var flera år sedan. Hur fan kan det bli så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0