Oslo

Och morgonen därpå
stryker han mig över kinden
och kysser mig
Han kysser mig trots
att det är morgonen därpå
och jag som inte sovit en blund tror att det är kärlek

Han kysser mig i smyg
när han tror att ingen ser
Han håller min hand när jag somnar
Vi hånglar bakom hörn
Vi skämtar om sånt ingen öfrstår
Han slår för hårt
men blåser sen
Det är okej med mig
Om han blåser sen
får han slå om han vill
Hur hårt han vill
Om han blåser sen
och stryker mig över kinden
och skrattar lite
Det är bara på skoj
och när vi lägger oss i soffan den kvällen
är det en månad sen han kysste mig
morgonen därpå
och han håller mina händer
som om det betydde något
som om han inte vill släppa
så håller han mina händer
han luktar tobak
och öl
och snus
och det smärtar i bröstet
som om jag älskade honom
smärtar det i bröstet

Han kysser mina händer
Dagen därpå
hånglar vi i soffan i smyg
och hans mjuka händer
stryker mig över huden
Han drar upp min tröja
och kysser mig längs ryggraden

Dagen därpå
lämnar han mig i Oslo
Jag som från början
mest hade varit sällskapssjuk
en söndagskväll i Stockholm
hittade mig själv gråtandes
i fosterställning i Oslo

Ingen stolthet
Inga löften
Ingenting hittade jag i Oslo
Ingenting hade jag kvar
när du gett mig en kram
lika varm som gråa, fula Oslo
och jag hör mig själv säga till dig
att den här stan vill jag bara lämna
och aldrig komma tillbaka
Vill bara åka ifrån dig
och aldrig komma tillbaka
Så säger jag
när jag äntligen får en chans att säga vad jag tycker
Jag hatar dig
Jag hatar dig så starkt
att jag måste lägga mig i fosterställning
när du går
utan löften
När du bara går
med halva mig i din fula jävla ryggsäck
går du

Och jag som från början
mest hade varit sällskapssjuk
en söndagskväll i Stockholm
hittade mig själv gråtandes
i fosterställning i Oslo

Fula jävla Oslo

2009-03-10

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hatar den här jävla staden. gå till projektskolen om du lider.

2010-02-04 @ 16:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0