Sirapslimpa

En dag satt vi på samma café
som vi satt vid
gjorde vi
och hon sa
att allt var över
hon sa
att det var borta nu
och sen skrek hon
rakt ut
bara skrek
att hon önskade ni aldrig setts
det bara skrek hon
rakt ut
fast jag vet att det inte var sant
och hon visste
att det inte var sant

och sen skämdes vi tillsammans
för att hon var så barnslig
och för att jag aldrig sa nåt bra
för att jag aldrig sa
vad hon ville höra
så skämdes vi
tillsammans
men bättre skämmas tillsammans
än plåga sig själv
kanske
ändå
bättre
än att plåga sig själv

sen åkte vi hem
och plågade oss
själva
och jag tänkte på dig
och all frustration
och bussen som aldrig kom
och killen som bara gick
och ditt hjärta
som tickade som bara
ditt hjärta kan
som bara hjärtan kan
som du
bara kan
ibland

det tänkte jag på
och på dig
mest på dig
och en sorg så stor
tänkte på dig
och hur en sorg så stor
kunde rymmas i en så liten kropp
sen tänkte jag
på sirapslimpa
och på sorg

sen ringde jag
och sa
att ibland blir det bättre
ibland blir det bättre
sa jag
med sirapslimpa
blir det bättre ibland
jag sa
har du prövat
med sirapslimpa
och juice

och jag tänkte mig dig
och sorgen
som kunde försvinna
kanske med juice
eller sirapslimpa
vi kunde gå på café
tänkte jag
men sen mindes jag
och när du skrek
mindes jag
och ville inte gå på café
med dig igen

ringde och kollade
om du köpt sirapslimpa
om det hjälpt
men ingenting hade hänt
inget hade hjälpt
men du hade i alla fall provat
i alla fall provat

2009-05-12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0