Lärdom

Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000006855 StartFragment:0000000454 EndFragment:0000006839

 

hon flyttar ifrån sin pojkvän

efter så många år

för att lära sig leva själv

 

jag flyttar ifrån min pojkvän

efter så många år

för att lära mig hur det är att vara ensam

utan honom

 

jag har så mycket sorg

och frustration

jag kan inte se

om hon känner likadant

men hon verkar bekymrad

över män

i allmänhet

 

hon säger

allt känns bättre

om man tio gånger om dagen

upprepar

killar killar jävla pack kastas på en gödselstack

 

jag säger

jag ska lägga det på minnet

och jag försöker ett par gånger

men det hjälper inte

mig

 

några månader senare

ger hon mig samma råd igen

hon har flyttat tillbaka till sin pojkvän

hon säger att det känns bra

jag tänker

att hon borde haft en bättre ramsa

 

juli 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0