Dödsstjärnan @ julfest

Ikväll har Dödsstjärnan kört scenpoesi på en julfest. Det var riktigt roligt, faktiskt. Låter ju torrt, men funkade toppen. Efteråt fick vi mingla med Östergötlands kulturelit och äta julkäk. För oss vegetarianer innebar det typ grönkål (som satt fast mellan mina tänder i flera timmar efteråt), potatissallad och bröd men jag hade inte ätit ordentligt på hela dagen så jag var djupt tacksam. 

Mötte upp Johanna efteråt, sen åkte vi till Lina i Ljungsbro och kollade på Solen i ögonen. Brudarna hade ju sett den ungefär trehundra gånger men jag var rätt nyfiken på extramaterialet. Tro det eller ej, men roligt att se filmen för tredje gången också. Extra kul att just se den ihop med tjejerna. Mycket minnen och skratt. Johanna uppmärksammade mig på att vi gör samma roliga huvudrörelse i Åt samma håll ("Vi kanske hittar nåt att bygga upp en vacker dag"). Ser för roligt ut! Johanna hade messat mig i förra veckan och skrivit att hon och Lina, jag citerar, "höll på att dö" för att jag var så söt i slutet på Dom sista drömmarna på extramaterialet. Vi tittade och jag var mycket riktigt med. I Jonas mössa och allt, ser för rolig ut där också... Känns lite faktiskt ganska bra att vara med här o var (alldeles lagom mycket, nämligen nästan inte alls), det gör på något vis sommaren lite verkligare. 

Jämförde precis LWs turnédatum med min turné och såg att jag jobbar alla dagar utom giget i Bergen, men då jobbar jag i Kristianstad dagen därpå. Jag har helt kaxigt sagt att jag inte ska gå på några gig framöver. I bilen från Linköping, med dvd-kvällen i färskt minne kändes det som det mest korkade uttalandet någonsin. Nu spelar det mindre roll.

Vi ses snart,
C

Kommentarer
Postat av: Lina

Hehe, visst hade vi roligt? :D

Men isåfall så får det ju bli Hultsfred och Peace & Love för din del istället :)

Puss och kram!

2008-12-18 @ 11:41:55
URL: http://x-that.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0